Let op: onze privacyverklaring is aangepast.   Bekijk hier onze vernieuwde privacyverklaring   

Altijd actueel

We vinden het belangrijk dat we uw verzekering kunnen uitkeren bij overlijden. Hiervoor moeten uw juiste gegevens bij ons bekend zijn. We zijn altijd bezig met het verbeteren van onze klantgegevens. Op deze pagina leest u hoe u uw gegevens aan ons doorgeeft. Ook vindt u de meest gestelde vragen.

Wijziging doorgeven?

Geef uw wijzigingen eenvoudig door via het formulier.

Ook geeft u via dit formulier uw e-mailadres of telefoonnummer aan ons door.

Oude polis gevonden?

Heeft u een polis gevonden van een overleden dierbare? En weet u niet zeker of deze nu bij Ardanta is ondergebracht? Kijk dan op de lijst met de voorgangers van Ardanta.

Hoe bent u verzekerd?

Op Mijn Ardanta ziet u hoe u bent verzekerd.

Is uw e-mailadres bij ons bekend? Dan ontvangt u een inlogcode per mail. Zo niet, dan ontvangt u een wachtwoord per post op het adres dat op dit moment bij ons bekend is.

Meest gestelde vragen over Ardanta
Wie is Ardanta?

Ardanta bestaat 51 jaar en is de uitvaartverzekeraar van ASR Levensverzekering N.V. Vanuit Enschede staan ruim 100 medewerkers voor u klaar om u verder te helpen. Ardanta heeft ruim 4 miljoen klanten en hiermee zijn we de grootste uitvaartverzekeraar van Nederland.

We vinden het belangrijk om u overzicht te geven, zodat u zelf een bewuste keuze kunt maken rond overlijden. En we zijn ervan overtuigd dat het belangrijk is om hierover te praten, samen met familie en vrienden. Het is belangrijk, omdat dit rust & ruimte geeft voor uzelf en uw omgeving. Dit doen we op een simpele en nuchtere wijze.

Ardanta is een praktische gids. Natuurlijk verzekeren we de uitvaart ook. Dat spreekt voor zich, maar we willen u of uw nabestaanden vooral helpen. Met alle praktische zaken rond overlijden. We helpen met het in kaart brengen van uw persoonlijke wensen. Veel is vooraf al te regelen en daarbij helpen we u.

Kijkt u ook nog de welkomstboodschap van Guido Horst.

Hoe kan ik contact opnemen met de adresservice van Ardanta?

U kunt de adresservice van Ardanta bellen op telefoonnummer (053) 266 20 02. Zij zijn van maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur bereikbaar. Of stuur een mail naar adresservice@ardanta.nl.

Wat zijn de voordelen van Mijn Ardanta?

Als u inlogt op Mijn Ardanta, dan kunt u inzien hoe u bent verzekerd. Ook kunt u de volgende zaken regelen en inzien.
* Een geboorte doorgeven
* Een wijziging doorgeven
* Inzicht krijgen in uw actuele betaaloverzicht
* Uw uitvaartwensenlijst opstellen
* Betalen via IDeal

Ik wil een account aanmaken voor Mijn Ardanta. Waarom lukt dit niet?

Gebruikt u wel het polisnummer van Ardanta dat in de brief vermeld staat? Ook moet het Ardanta-polisnummer en de geboortedatum met elkaar overeenkomen. Gebruikt u bijvoorbeeld het polisnummer van uw partner en uw geboortedatum, dan vindt het systeem geen match. Lukt het nog niet? Neemt u dan contact met ons op. Ons telefoonnummer is (053) 488 11 22. We zijn van 8.00 tot 17.30 uur bereikbaar.

 

 

 

Welk nummer moet ik bellen als er iemand overlijdt?

0800 33 33 000 (dag en nacht bereikbaar, 7 dagen in de week)

Bent u in het buitenland? Belt u dan dit nummer: +31 53 4 34 34 34. 

Meest gestelde vragen over de brief
Waarom ontvang ik deze brief?

U ontvangt deze brief, omdat u volgens onze gegevens klant bent bij ons. Een uitvaartverzekering is een langlopende verzekering. De verzekering wordt uitgekeerd bij overlijden. Het is mogelijk dat u hier niet meer van op de hoogte bent. Dit kan verschillende redenen hebben. Bijvoorbeeld:

  • De verzekering is bij uw geboorte afgesloten door uw ouders. En is deze verzekering door omstandigheden niet aan u overgedragen.
  • Misschien hoeft er geen premie meer te worden betaald, waardoor u de verzekering door de jaren heen bent vergeten.
  • U heeft een verzekering afgesloten bij een van de voorgangers van Ardanta. U weet niet dat uw verzekering nu bij Ardanta is ondergebracht. Kijkt u op de lijst met de voorgangers van Ardanta.
Hoe kan het dat ik nooit op de hoogte ben geweest van de verzekering bij Ardanta?

Een uitvaartverzekering is een langlopende verzekering. De verzekering wordt uitgekeerd bij overlijden. Het kan verschillende redenen hebben waardoor u niet op de hoogte bent. Bijvoorbeeld:

  • De verzekering is bij uw geboorte afgesloten door uw ouders. En is deze verzekering door omstandigheden niet aan u overgedragen.
  • Misschien hoeft er geen premie meer te worden betaald, waardoor u de verzekering door de jaren heen bent vergeten.
  • U heeft een verzekering afgesloten bij een van de voorgangers van Ardanta. U weet niet dat uw verzekering nu bij Ardanta is ondergebracht. Kijkt u op de lijst met de voorgangers van Ardanta.
Hoe verbetert Ardanta haar klantgegevens?

Als we een brief sturen en de nieuwe bewoners brengen ons op de hoogte dat u bent verhuisd, dan proberen we uit te zoeken waar u nu woont. Hierbij helpen ook externe partijen die hierin zijn gespecialiseerd. Dit gaat helemaal volgens de Wet op de Privacy, omdat we het belangrijk vinden dat uw gegevens niet worden misbruikt of voor reclamedoeleinden worden gebruikt.

Ik heb een brief ontvangen die niet voor mij bestemd is. Wat kan ik doen?

Sorry... Ondanks onze zorgvuldigheid kan het voorkomen dat de brief niet voor u is bestemd. Kunt u ons helpen door dit te melden via onze site Retour afzender? Of stuurt u de brief terug met op de envelop geschreven 'retour afzender'. Een postzegel is niet nodig.

Meest gestelde vragen over de verzekering
Ik heb geen originele polis meer in mijn bezit. Kan ik een kopie ontvangen?

Ja, dat is mogelijk. Stuurt u dan een e-mail naar adresservice@ardanta.nl. Geeft u hierbij uw polisnummer en uw geboortedatum door. 

Past mijn verzekering nog wel bij mijn wensen?

Het is belangrijk om af en toe te kijken of uw uitvaartverzekering nog bij uw uitvaartwensen en financiële situatie past. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat u er op dit moment voor kiest uw spaargeld voor uitvaartwensen te gebruiken, zodat uw verzekering kan worden verlaagd. Ook vanuit het Verbond van Verzekeraars wordt gestimuleerd om regelmatig te kijken of de uitvaartverzekering nog wel bij de uitvaartwensen en financiële situatie past.

Ik heb een polis van Ardanta of een van haar voorgangers gevonden. Deze is volgens mij nog niet uitgekeerd. Hoe regel ik dat?

Heeft u een polis gevonden van een overleden dierbare? En is deze in het verleden niet uitgekeerd? Dan heeft u nog recht op een uitkering. Ardanta keert de uitvaartverzekering altijd uit. Leest u hier hoe u dit regelt. 

Oude Polissen

Heeft u een uitvaartpolis gevonden met een naam van een andere verzekeringsmaatschappij? Dan kunt u toch klant bij ons zijn. Het is mogelijk dat Ardanta deze verzekering heeft overgenomen. Op de volgende pagina ziet u aan de linkerkant de oude verzekeraars en rechts de opvolgers van deze verzekeraars. Is de opvolger Ardanta / ASR Levensverzekeringen N.V.? Dan loopt de verzekering bij ons.

Wilt u meer weten over uw verzekering? Of heeft u een oude polis gevonden van uw dierbare die is overleden? En wilt u weten hoe de polis kan worden uitgekeerd? Neemt u dan contact met ons op via adresservice@ardanta.nl.

 

Ons bezoekadres is:

De Ruyterlaan 8 in Enschede

Navigeer naar ons toe