Welkom bij Ardanta

Vanaf 13 april 2017 beheert Ardanta uw verzekering van De Amersfoortse. Ardanta helpt u graag verder. Op deze site stellen we ons voor. Ook geeft u hier een wijziging door en vindt u het antwoord op veel vragen. Staat uw vraag niet bij de meest gestelde vragen? Laat het ons dan weten. Dat kan via het contactformulier of belt u ons. We staan voor u klaar.

 

Vragen?

Heeft u een vraag over uw verzekering, premiebetaling of de brief die u ontving? Kijk dan bij de meest gestelde vragen.

Vindt u het antwoord op uw vraag niet op deze site? Stel uw vraag dan via het contactformulier. Of bel ons op (053) 488 11 22. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uu

Wijziging doorgeven?

Wilt u uw persoonsgegevens wijzigen, zoals uw adres, uw gezinssamenstelling of wilt u iemand meeverzekeren?

Geeft u dit eenvoudig digitaal door. Maakt u via mijn.ardanta.nl een account aan. Daar ziet u ook hoe u bent verzekerd.

U kunt uw wijziging ook via het formulier doorgeven.

Praktische gids rond overlijden

We geven u inzicht en maken u bewust van praktische zaken rond overlijden. En we helpen u met het praten en nadenken over overlijden. Dat geeft rust & ruimte.

In onze digitale praktische gids vindt u hoe we u helpen.

Meest gestelde vragen over Ardanta
Wie is Ardanta?

Ardanta bestaat 51 jaar en is de uitvaartverzekeraar van ASR Levensverzekering N.V. Vanuit Enschede staan ruim 100 medewerkers voor u klaar om u verder te helpen. Ardanta heeft ruim 4 miljoen klanten en hiermee zijn we de grootste uitvaartverzekeraar van Nederland.

We vinden het belangrijk om u overzicht te geven, zodat u zelf een bewuste keuze kunt maken rond overlijden. En we zijn ervan overtuigd dat het belangrijk is om hierover te praten, samen met familie en vrienden. Het is belangrijk, omdat dit rust & ruimte geeft voor uzelf en uw omgeving. Dit doen we op een simpele en nuchtere wijze.

Ardanta is een praktische gids. Natuurlijk verzekeren we de uitvaart ook. Dat spreekt voor zich, maar we willen u of uw nabestaanden vooral helpen. Met alle praktische zaken rond overlijden. We helpen met het in kaart brengen van uw persoonlijke wensen. Veel is vooraf al te regelen en daarbij helpen we u.

Kijkt u ook nog de welkomstboodschap van Guido Horst.

Waarom gaat Ardanta de uitvaartverzekering van De Amersfoortse beheren?

Ardanta is net als De Amersfoortse een handelsnaam van ASR Levenverzekering N.V. En Ardanta is de uitvaartspecialist van ASR Levensverzekering N.V. De beste manier om ook de klanten van De Amersfoortse nu en in de toekomst te helpen is door dat vanuit één organisatie te doen.

Hoe kan ik contact opnemen met Ardanta?

U kunt contact met ons opnemen via het contactformulier. Of belt u ons op telefoonnummer (053) 488 11 22.

Wat zijn de voordelen van Mijn Ardanta?

Als u inlogt op Mijn Ardanta, dan kunt u inzien hoe u bent verzekerd. Ook kunt u de volgende zaken regelen en inzien.
* Een geboorte doorgeven
* Een wijziging doorgeven
* Inzicht krijgen in uw actuele betaaloverzicht
* Uw uitvaartwensenlijst opstellen
* Betalen via IDeal

Ik wil een account aanmaken voor Mijn Ardanta. Waarom lukt dit niet?

Gebruikt u wel het polisnummer van Ardanta dat in de brief vermeld staat? Ook moet het Ardanta-polisnummer en de geboortedatum met elkaar overeenkomen. Gebruikt u bijvoorbeeld het polisnummer van uw partner en uw geboortedatum, dan vindt het systeem geen match. Lukt het nog niet? Neemt u dan contact met ons op. Ons telefoonnummer is (053) 488 11 22. We zijn van 8.00 tot 17.30 uur bereikbaar.

 

 

 

Welk nummer moet ik bellen als er iemand overlijdt?

0800 33 33 000 (dag en nacht bereikbaar, 7 dagen in de week)

Bent u in het buitenland? Belt u dan dit nummer: +31 53 4 34 34 34. 

Meest gestelde vragen over de brief en het persoonlijk overzicht
Ik ben niet op de hoogte dat ik een uitvaartverzekering bij De Amersfoortse had. Hoe kan dit?

Waarschijnlijk is er in het verleden voor u een polis gesloten, zeer waarschijnlijk door (één van) uw ouders. Ardanta informeert alle klanten persoonlijk over de overname. We willen namelijk dat al onze klanten weten dat ze recht hebben op een uitkering bij overlijden. Ook als het gaat om een lage uitkering. 

Het is ook mogelijk dat eerdere rechtsvoorgangers u niet persoonlijk hebben geïnformeerd over een overname. Misschien hebben zij een overname alleen via een landelijk artikel in de dagbladen aangekondigd. Hierdoor is het mogelijk dat berichtgeving over overnames u niet heeft bereikt. En de uitvaartverzekering bij Ardanta een verrassing voor u is.

Welke informatie ontvang ik als klant?

Is uw adres bekend? Dan ontvangt u van Ardanta een welkomstbrief en een verzekeringsoverzicht van de polissen. Op dit verzekeringsoverzicht vindt u de nieuwe polisnummers en hoe u bent verzekerd. Heeft u meerdere contracten? Dan ontvangt u meerdere verzekeringsoverzichten. Ook ontvangt u een flyer. Op deze flyer kunt u vijf praktische vragen invullen en bewaren bij uw belangrijke papieren. 

Het verzekerde bedrag op het verzekeringsoverzicht is hoger dan op mijn oorspronkelijke polis staat. Hoe kan dat?

Het verzekerde bedrag is hoger door eventuele verhogingen, zoals winstdeling, indexering, automatische verhoging of groei. In de polisvoorwaarden leest u wat voor u van toepassing is. 

Het verzekerde bedrag dat op het persoonlijk overzicht staat, is het bedrag dat wordt uitgekeerd bij overlijden.

Waarom ontvang ik geen nieuwe polis en polisvoorwaarden van Ardanta?

Uw verzekering verandert niet. Uw oorspronkelijke polis en polisvoorwaarden blijven hetzelfde. Daarom hoeft u geen nieuwe polis en polisvoorwaarden te ontvangen.

Waarom zijn de polisnummers veranderd?

Het administratiesysteem van Ardanta is anders. Hierdoor kunnen we de nummers niet overnemen. Het nieuwe polisnummer staat op het verzekeringsoverzicht die u bij de brief ontvangt.

Mijn gegevens staan niet juist in de brief en bijlage van De Amersfoortse. Wat moet ik doen?

Geeft u wijzigingen eenvoudig door via Mijn Ardanta. De wijzigingen worden dan automatisch doorgevoerd. Wilt u uw wijzigingen doorgeven via het wijzigingsformulier? Dan is dat ook mogelijk. Deze wijzigingen worden dan zo snel mogelijk doorgevoerd.

 

Ik zie dat ik nog verzekeringnemer ben van mijn ex-partner of van mijn volwassen kind. Wat kan ik doen?

Hiervoor kunt u een overdrachtsformulier invullen. Gaat u naar ardanta.nl/overdracht.

Het verzekerde bedrag op het verzekeringsoverzicht is hoger dan op mijn oorspronkelijke polis staat. Hoe kan dat?

Het verzekerde bedrag is hoger door eventuele verhogingen, zoals winstdeling, indexering, automatische verhoging of groei. In de polisvoorwaarden leest u wat voor u van toepassing is. 

Het verzekerde bedrag dat op het persoonlijk overzicht staat, is het bedrag dat wordt uitgekeerd bij overlijden.

Waarom zijn de polisnummers veranderd?

Het administratiesysteem van Ardanta is anders. Hierdoor kunnen we de nummers niet overnemen. Het nieuwe polisnummer staat op het verzekeringsoverzicht die u bij de brief ontvangt.

Meest gestelde vragen over uw verzekering
Ik wil graag een kopie polis. Is dat mogelijk?

Wilt u een kopie polis, omdat u wilt weten hoe u bent verzekerd? Dan heeft u voldoende aan het verzekeringsoverzicht dat u bij de brief ontving. Op dit overzicht staat de waarde van uw verzekering inclusief eventuele verhogingen, zoals b.v. winstdeling of indexering. Bewaart u dit verzekeringsoverzicht goed.

Op de kopie polis staat namelijk alleen het oorspronkelijk verzekerd bedrag. Dus exclusief eventuele verhogingen.

Bent u verzekerd voor een pakket aan diensten? Dan vindt u deze diensten op Mijn Ardanta.

Wilt u toch een kopie polis ontvangen? Geeft u dit dan aan via het contactformulier.

Ik twijfel of ik wel voldoende ben verzekerd. Hoe weet ik dat zeker?

Als u twijfelt, neem dan contact op met uw verzekeringsadviseur. De gegevens staan in de brief die u van ons ontvangt.

Heeft u geen adviseur? Gaat u dan naar Hulp bij check. Dan wordt er een afspraak met u gepland.

Onze adviseur helpt u graag verder. Wilt u (eerst) zelf een check doen? Gaat u dan naar de tool Bereken uitvaart.

Wanneer ontvang ik een brief over de winstdeling? Wat is het verschil met De Amersfoortse?

Bij De Amersfoortse ontving u in februari een brief over de winstdeling. Als uw verzekerd bedrag hoger is dan € 5.000, dan ontvangt u vanaf nu jaarlijks in juni de brief over de winstdeling. Is uw verzekerd bedrag lager dan € 5.000, dan ontvangt u een keer in de vijf jaar een brief. Ook als uw verzekerd bedrag lager is dan € 5.000 en er wordt winstdeling bijgeschreven, dan vindt u dit altijd terug op Mijn Ardanta

Meest gestelde vragen over de premiebetaling
Ik maak via internetbankieren mijn premie over. En ik ontvang een acceptgiro van Ardanta. Wat moet ik met deze acceptgiro doen?

U kunt deze acceptgiro vernietigen. Wilt u in de toekomst geen acceptgiro meer van ons ontvangen? Wilt u dit dan aan ons doorgeven? Gaat u dan naar Mijn Ardanta. Hier kunt u het zelf wijzigen.

Ik zie in mijn ING App 'Kijk Vooruit' dat De Amersfoortse en Ardanta premie afschrijft. Hoe kan dit?

Dan kan het zijn dat u gebruik maakt van de ING App Kijk Vooruit. Hierin kunt u alle voorspelde uitgaven 1 maand vooruit bekijken. Omdat u periodiek dezelfde uitgaven heeft, wordt dit door de ING vastgelegd als een terugkerende opdracht. Dit zijn dus niet de daadwerkelijke afschrijvingen. De premie van mei 2017 wordt alleen door Ardanta afgeschreven. De melding van De Amersfoortse verdwijnt per juni 2017 vanzelf uit uw Inbox. U hoeft dus niets te doen.

Ik betaal mijn premie altijd tussen de 16e en 24ste van de maand. De premie van april is nog niet afgeschreven door De Amersfoortse. Hoe kan dat?

Dit heeft te maken met de overgang van uw uitvaartverzekering van De Amersfoortse naar Ardanta. Ardanta incasseert eenmalig de premie van april 2017 op 24 april 2017. Vanaf mei incasseert Ardanta de premie op de betaaldag zoals u dat bij de Amersfoortse gewend was. 

Het is niet mogelijk om op 24 april geld van mijn rekening af te schrijven. Wat moet ik doen?

Als een incasso op 24 april 2017 niet lukt, ontvangt u van Ardanta een brief met acceptgiro. U kunt de premie dan met behulp van de acceptgiro aan Ardanta overmaken.

Ik heb een premieachterstand. Wat gebeurt daarmee?

Als u via automatische incasso betaalt, incasseert Ardanta dit eenmalig op 24 april 2017. U hoeft zelf niets te doen. Als u per acceptgiro betaalt, ontvangt u van Ardanta een brief met een acceptgiro. U kunt de premie dan met behulp van de acceptgiro aan Ardanta overmaken.

Ik heb al een betaling naar De Amersfoortse overgemaakt. Wat gebeurt daarmee?

Uw betaling wordt automatisch doorgeboekt naar Ardanta. U hoeft zelf niets te doen.

Ons bezoekadres is:

De Ruyterlaan 8 in Ensched

Navigeer naar ons toe