Let op: onze privacyverklaring is aangepast.   Bekijk hier onze vernieuwde privacyverklaring   

Welkom bij Ardanta

Vanaf 1 juli 2018 beheert Ardanta uw uitvaartverzekering van voormalig Generali Nederland. Ardanta helpt u graag verder. Op deze site stellen we ons voor. Ook geeft u hier een wijziging door en vindt u het antwoord op veel vragen. Staat uw vraag niet bij de meest gestelde vragen? Laat het ons dan weten. Dat kan via het contactformulier of belt u ons. We staan voor u klaar.

Guido Horst
Directeur Ardanta

Vragen?

Heeft u een vraag over uw uitvaartverzekering of de brief die u ontving? Kijk dan bij de meest gestelde vragen. Of stel uw vraag via het contactformulier

U kunt ook bellen op (053) 488 11 22. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.

Wijziging doorgeven?

Wilt u uw persoonsgegevens wijzigen, zoals uw adres, uw gezinssamenstelling of wilt u iemand meeverzekeren?

Geeft u dit eenvoudig digitaal door. Maakt u via mijn.ardanta.nl een account aan. Daar ziet u ook hoe u bent verzekerd.

U kunt uw wijziging ook via het formulier doorgeven.

 

 

Deel het leven

Het valt niet mee om open over de dood te praten. Over het leven praten, dat gaat makkelijker. Dat doe je spelenderwijs met een aantal vragen. Levensvragen noemen wij ze. Grote, kleine, logische of gekke vragen. Zo vind je antwoorden waarmee je elkaar nog beter leert kennen.

Meest gestelde vragen over Ardanta
Wie is Ardanta en hoe helpen zij mij?

Ardanta bestaat sinds 1965 en is de uitvaartverzekeraar van ASR Levensverzekering N.V. Vanuit Enschede staan 170 medewerkers voor u klaar om u verder te helpen. Ardanta heeft ruim 3,8 miljoen klanten en hiermee zijn we de grootste uitvaartverzekeraar van Nederland.

We vinden het belangrijk om u overzicht te geven, zodat u zelf een bewuste keuze kunt maken rond overlijden. En we zijn ervan overtuigd dat het belangrijk is om hierover te praten, samen met familie en vrienden. Het is belangrijk, omdat dit rust & ruimte geeft voor uzelf en uw omgeving. Dit doen we op een simpele en nuchtere wijze.

Ardanta is een praktische gids. Natuurlijk verzekeren we de uitvaart ook. Dat spreekt voor zich, maar we willen u of uw nabestaanden vooral helpen. Met alle praktische zaken rond overlijden. We helpen met het in kaart brengen van uw persoonlijke wensen. Veel is vooraf al te regelen en daarbij helpen we u.

Kijkt u ook nog de welkomstboodschap van onze directeur, Guido Horst.

Ik wil als oud-klant van Generali een account aanmaken voor Mijn Ardanta. Dit lukt niet. Wat gaat er verkeerd?

Gebruikt u wel het nieuwe polisnummer van Ardanta? Als u het oude polisnummer van Generali gebruikt, dan werkt het niet. Ook moet het nieuwe Ardanta-polisnummer en de geboortedatum met elkaar overeenkomen.

Gebruikt u bijvoorbeeld het polisnummer van uw partner en uw geboortedatum, dan vindt het systeem geen match. Lukt het nog niet? Neemt u dan contact op met ons (053) 488 11 22.

Wat zijn de voordelen van Mijn Ardanta?

Als u inlogt op Mijn Ardanta, dan kunt u inzien hoe u bent verzekerd. Ook kunt u de volgende zaken regelen en inzien.
* Een geboorte doorgeven
* Een wijziging doorgeven
* Inzicht krijgen in uw actuele betaaloverzicht
* Uw uitvaartwensenlijst opstellen
* Betalen via IDeal

Ik heb meerdere verzekeringen bij Generali. Hoe gaat dit verder?

Ardanta is een handelsnaam van ASR Levensverzekering N.V. (a.s.r.). a.s.r. heeft Generali Nederland vanaf 6 februari 2018 overgenomen. Dit betekent dat alle verzekeringen op den duur in beheer worden genomen door de merken van a.s.r. Dit gaat in fases.

Heeft u meerdere verzekeringen bij Generali? Dan ontvangt u vanzelf bericht als er iets verandert. Tot die tijd kunt u de contactgegevens gebruiken die bij u bekend zijn. Gaat u naar asr.nl/gnl voor meer informatie hierover.

Welk nummer moet ik bellen als er iemand overlijdt?

0800 33 33 000 (dag en nacht bereikbaar, 7 dagen in de week)

Bent u in het buitenland? Belt u dan dit nummer: +31 53 4 34 34 34. 

Meest gestelde vragen over de brief
Welke informatie ontvang ik over de overname van de uitvaartverzekering?

Is uw adres bekend? Dan ontvangt u van Ardanta een welkomstbrief. Daarnaast ontvangt u de volgende informatie:

  • Een bijlage met een verzekeringsoverzicht. Hierop staat hoe u bent verzekerd.
  • Heeft u meerdere contracten? Dan ontvangt u per contract informatie in een aparte envelop.
  • Een flyer van Ardanta waarin wij u graag kennis laten maken met Deel het leven.
Mijn gegevens staan niet juist in de welkomstbrief en bijlage. Wat moet ik doen?

Geeft u wijzigingen eenvoudig door via Mijn Ardanta. U logt eenvoudig in met uw (nieuwe) polisnummer en uw geboortedatum. Het polisnummer vindt u op de bijlage bij de welkomstbrief. 

Wilt u uw wijzigingen doorgeven via het wijzigingsformulier? Dan is dat ook mogelijk. Deze wijzigingen worden dan zo snel mogelijk doorgevoerd.

Waarom zijn de polisnummers veranderd?

Het administratiesysteem van Ardanta is anders. Hierdoor kunnen we de nummers niet overnemen. Het nieuwe polisnummer staat op het verzekeringsoverzicht die u bij de brief ontvangt.

Ik zie dat ik nog verzekeringnemer ben van mijn ex-partner of van mijn volwassen kind. Wat kan ik doen?

Hiervoor kunt u een overdrachtsformulier invullen. Gaat u naar ardanta.nl/overdracht.

Ik zie dat een verzekerde op 'Onbekend' staat. Hoe kan ik dit wijzigen?

Geeft u deze wijziging eenvoudig door via het wijzigingsformulier. Deze wijziging wordt zo snel mogelijk doorgevoerd.

Ik had een pakketpolis bij Generali. Waarom ontvang ik geen nieuwe polis van Ardanta?

Uw uitvaartpolis is uit uw pakketpolis van Generali gehaald. Deze uitvaartpolis blijft bestaan en wordt onder dezelfde voorwaarden voortgezet.

U ontvangt bericht als er iets verandert aan uw andere verzekeringen. 

Het verzekerde bedrag op de bijlage is hoger dan op mijn oorspronkelijke polis. Hoe kan dat?

Het verzekerde bedrag kan hoger zijn door eventuele winstdeling. Het verzekerde bedrag dat op de bijlage staat, is het actueel verzekerde bedrag inclusief winstbijschrijving.

Meest gestelde vragen over uw verzekering
Ik wil graag een kopie polis van Ardanta ontvangen. Is dat mogelijk?

Wilt u een kopie polis, omdat u wilt weten hoe u bent verzekerd? Dan heeft u voldoende aan het verzekeringsoverzicht dat u bij de brief ontving. Op dit overzicht staat de waarde van uw verzekering inclusief eventuele winstdeling. Bewaart u dit verzekeringsoverzicht goed.

Op de kopie polis staat namelijk alleen het oorspronkelijk verzekerd bedrag. Dus exclusief eventuele winstdeling.

Wilt u toch een kopie polis ontvangen? Geeft u dit dan aan via het contactformulier.

Ik twijfel of ik wel voldoende ben verzekerd. Hoe weet ik dat zeker?

Als u twijfelt, neem dan contact op met uw verzekeringsadviseur. De gegevens staan in de brief die u van ons ontvangt.

Heeft u geen adviseur? Gaat u dan naar Hulp bij check. Dan wordt er een afspraak met u gepland.

Onze adviseur helpt u graag verder. Wilt u (eerst) zelf een check doen? Gaat u dan naar de tool Bereken uitvaart.

Waarom is mijn polis gesplitst en heb ik meer polisnummers, dan bij Generali?

Bij Generali konden meerdere personen op 1 polis zijn verzekerd. Bij Ardanta krijgt iedere verzekerde zijn eigen polis met een eigen polisnummer.

Ik weet niet (meer) zeker of mijn kind is verzekerd. Hoe kan ik hier achter komen?

Als uw kind is meeverzekerd, dan hebben wij dit vermeld op de bijlage.

Wij adviseren uw kind wel bij ons aan te melden, zodat wij u kunnen informeren vóór de datum dat uw kind niet meer is verzekerd. U geeft dit eenvoudig door via ons wijzigingsformulier.

Ik heb recht op de uitkering van het winstdeel als ik geen premie meer hoef te betalen. Regelt Ardanta dit nu?

Jazeker, als u recht heeft op de uitkering van het winstdeel op het moment dat u geen premie meer hoeft te betalen, dan blijft dit hetzelfde. Er verandert niets aan de voorwaarden. U ontvangt een bericht van ons op het moment dat u hier recht op heeft.

Meest gestelde vragen over de premiebetaling
Ik maak via internetbankieren mijn premie over. En ik ontvang een acceptgiro van Ardanta. Wat moet ik met deze acceptgiro doen?

U kunt deze acceptgiro vernietigen. Wilt u in de toekomst geen acceptgiro meer van ons ontvangen? Wilt u dit dan aan ons doorgeven? Gaat u dan naar Mijn Ardanta. Hier kunt u het zelf wijzigen.

Ik heb meerdere verzekeringen bij Generali. Waarom kan ik de premie niet meer in een keer betalen?

a.s.r. bestaat uit meerdere merken, zoals De Amersfoortse, Ardanta, de Europeesche en Ditzo. Deze merken hebben hun eigen betalingssysteem. Hierdoor moet u ook afzonderlijk aan deze merken betalen. U krijgt vanzelf bericht op het moment dat u ook de andere verzekering op een andere manier moet overmaken. 

Vanaf wanneer incasseert Ardanta de premie?

Vanaf 1 augustus 2018 incasseert Ardanta de premie. Tot en met juli incasseert Generali. Heeft u een vraag over een openstaand saldo t/m juli, dan kunt u contact opnemen met Generali via telefoonnummer 088 - 688 00 00 of servicegnl@asr.nl.

Ik heb de premie van augustus nog aan Generali overgemaakt. Wat moet ik doen?

Heeft u de premie van augustus overgemaakt naar het rekeningnummer van Generali Nederland in plaats van naar Ardanta? Dan wordt dit bedrag terugboekt door de bank. Ardanta neemt het rekeningnummer van Generali niet over. 

Zorgt u er wel voor dat de premie alsnog naar Ardanta wordt overgemaakt? U kunt ons ook machtigen, zodat de premie automatisch wordt afgeschreven. U kunt dit regelen via Mijn Ardanta. Of stuurt u een mail naar ardanta.klantenservice@asr.nl.   

Ons bezoekadres is:

De Ruyterlaan 8 in Enschede

Navigeer naar ons toe