Let op: onze privacyverklaring is aangepast. Bekijk hier onze vernieuwde privacyverklaring
Vanaf 1 oktober 2017 beheert Ardanta uw uitvaartverzekering van NIVO. Ardanta helpt u graag verder. Op deze site stellen we ons voor. Ook geeft u hier een wijziging door en vindt u het antwoord op veel vragen. Staat uw vraag niet bij de meest gestelde vragen? Laat het ons dan weten. Dat kan via het contactformulier of belt u ons. We staan voor u klaar.
Heeft u een vraag over uw verzekering, premiebetaling of de brief die u ontving? Kijk dan bij de meest gestelde vragen.
Vindt u het antwoord op uw vraag niet op deze site? Stel uw vraag dan via het contactformulier. Of bel ons op (053) 488 11 22 (keuze 9). We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.
Wilt u uw persoonsgegevens wijzigen, zoals uw adres, uw gezinssamenstelling of wilt u iemand meeverzekeren?
Geeft u dit eenvoudig digitaal door. Maakt u via mijn.ardanta.nl een account aan. Daar ziet u ook hoe u bent verzekerd.
U kunt uw wijziging ook via het formulier doorgeven.
Ardanta bestaat sinds 1965 en is de uitvaartverzekeraar van ASR Levensverzekering N.V. Vanuit Enschede staan 170 medewerkers voor u klaar om u verder te helpen. Ardanta heeft ruim 3,8 miljoen klanten en hiermee zijn we de grootste uitvaartverzekeraar van Nederland.
We vinden het belangrijk om u overzicht te geven, zodat u zelf een bewuste keuze kunt maken rond overlijden. En we zijn ervan overtuigd dat het belangrijk is om hierover te praten, samen met familie en vrienden. Het is belangrijk, omdat dit rust & ruimte geeft voor uzelf en uw omgeving. Dit doen we op een simpele en nuchtere wijze.
Ardanta is een praktische gids. Natuurlijk verzekeren we de uitvaart ook. Dat spreekt voor zich, maar we willen u of uw nabestaanden vooral helpen. Met alle praktische zaken rond overlijden. We helpen met het in kaart brengen van uw persoonlijke wensen. Veel is vooraf al te regelen en daarbij helpen we u.
Kijkt u ook nog de welkomstboodschap van onze directeur, Guido Horst.
Voordat de verzekeringen van NIVO in beheer bij Ardanta konden komen, zijn er veel voorbereidende werkzaamheden geweest. Het administratiesysteem van Ardanta is anders dan bij NIVO. Daarnaast is de klantcommunicatie getoetst.
Als u inlogt op Mijn Ardanta, dan kunt u inzien hoe u bent verzekerd. Ook kunt u de volgende zaken regelen en inzien.
* Een geboorte doorgeven
* Een wijziging doorgeven
* Inzicht krijgen in uw actuele betaaloverzicht
* Uw uitvaartwensenlijst opstellen
* Betalen via IDeal
Gebruikt u wel het nieuwe polisnummer van Ardanta? Als u het oude polisnummer van NIVO gebruikt, dan werkt het niet. Ook moet het nieuwe Ardanta-polisnummer en de geboortedatum met elkaar overeenkomen. Gebruikt u bijvoorbeeld het polisnummer van uw partner en uw geboortedatum, dan vindt het systeem geen match. Lukt het nog niet? Neemt u dan contact op met ons (053) 488 11 22.
0800 33 33 000 (dag en nacht bereikbaar, 7 dagen in de week)
Bent u in het buitenland? Belt u dan dit nummer: +31 53 4 34 34 34.
Is uw adres bekend? Dan ontvangt u van Ardanta een welkomstbrief. Daarnaast ontvangt u de volgende informatie:
Het verzekerde bedrag kan hoger zijn door eventuele indexering. In de polisvoorwaarden leest u of indexering voor u van toepassing is.
Het verzekerde bedrag dat op de bijlage staat, is het bedrag dat wordt uitgekeerd bij overlijden.
De welkomstbrieven worden in fases verzonden. Op deze manier kunnen we alle klanten goed blijven helpen. Wilt u de brief zo snel mogelijk ontvangen? Geeft u dit dan bij ons aan via het contactformulier. Dan kunnen wij hier prioriteit aan geven.
Geeft u wijzigingen eenvoudig door via Mijn Ardanta. U logt eenvoudig in met uw (nieuwe) polisnummer en uw geboortedatum. Het polisnummer vindt u op de bijlage bij de welkomstbrief.
Wilt u uw wijzigingen doorgeven via het wijzigingsformulier? Dan is dat ook mogelijk. Deze wijzigingen worden dan zo snel mogelijk doorgevoerd.
Het administratiesysteem van Ardanta is anders. Hierdoor kunnen we de nummers niet overnemen. Het nieuwe polisnummer staat op het verzekeringsoverzicht die u bij de brief ontvangt.
Hiervoor kunt u een overdrachtsformulier invullen. Gaat u naar ardanta.nl/overdracht.
Wilt u een kopie polis, omdat u wilt weten hoe u bent verzekerd? Dan heeft u voldoende aan het verzekeringsoverzicht dat u bij de brief ontving. Op dit overzicht staat de waarde van uw verzekering inclusief eventuele verhogingen, zoals b.v. winstdeling of indexering. Bewaart u dit verzekeringsoverzicht goed.
Op de kopie polis staat namelijk alleen het oorspronkelijk verzekerd bedrag. Dus exclusief eventuele verhogingen.
Bent u verzekerd voor een pakket aan diensten? Dan vindt u deze diensten op Mijn Ardanta.
Wilt u toch een kopie polis ontvangen? Geeft u dit dan aan via het contactformulier.
Als u twijfelt, neem dan contact op met uw verzekeringsadviseur. De gegevens staan in de brief die u van ons ontvangt.
Heeft u geen adviseur? Gaat u dan naar Hulp bij check. Dan wordt er een afspraak met u gepland.
Onze adviseur helpt u graag verder. Wilt u (eerst) zelf een check doen? Gaat u dan naar de tool Bereken uitvaart.
Ja, als u een polis in bewaring heeft gesteld en u heeft de verzekering niet afgekocht, dan keren wij het bedrag in bewaring uit na overlijden. Wij hebben deze gegevens van NIVO ontvangen. U hoeft hier niets voor te doen.
De UZET- of Contura-polis geeft recht op de verzorging van een begrafenis of crematie door een vestiging van Uitvaart Zorgcentra Nederland (UZN). Onderstaande uitvaartverzorgers/uitvaartzorgcentra maken deel uit van, of zijn aangesloten bij, UZN. U vindt de naam van de uitvaartverzorger ook op het overzicht dat wij u hebben toegestuurd. Als u Ardanta bij een overlijden belt, dan schakelen we de betreffende uitvaartverzorger in.
Uitvaartcentrum Haarlem |
Uitvaartzorgcentrum Zandvoort |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uitvaart Zorgcentra Zeeland |
|
|
Rouwcentrum Velp |
Rouwcentrum Westervoort |
Afscheidshuys Apeldoorn |
Uitvaart Zorgcentrum IJmuiden |
Ook wordt bij UZET-polissen samengewerkt met:
U kunt deze acceptgiro vernietigen. Wilt u in de toekomst geen acceptgiro meer van ons ontvangen? Wilt u dit dan aan ons doorgeven? Gaat u dan naar Mijn Ardanta. Hier kunt u het zelf wijzigen.
Wij hebben de premies, die u al heeft betaald, ontvangen van NIVO. Wij sturen u een acceptgiro of incasseren op het moment dat u weer premie aan ons moet betalen. U hoeft verder niets te doen.
Betaalt u de koopsom in gedeeltes en wilt u direct verzekerd zijn? Dan kunt u de koopsom in één keer betalen. U kunt het bedrag overmaken op rekening NL86ABNA0936430222 ten name van Ardanta.
Geef hierbij ook uw Ardanta-contractnummer door.
Als wij het bedrag hebben ontvangen, dan ontvangt u de definitieve polis.
Ja, als u de koopsom op deze manier heeft betaald, dan weten wij dat. NIVO heeft alle noodzakelijke gegevens aan ons doorgegeven. U hoeft hier niets voor te doen.