Uw NIVO verzekering

Vanaf 1 oktober 2017 beheert Ardanta uw uitvaartverzekering van NIVO. Ardanta helpt u graag verder. Op deze site stellen we ons voor. Ook geeft u hier een wijziging door en vindt u het antwoord op veel vragen. Staat uw vraag niet bij de meest gestelde vragen? Laat het ons dan weten. Dat kan via het contactformulier of belt u ons. We staan voor u klaar.

Vragen?

Heeft u een vraag over uw verzekering, premiebetaling of de brief die u ontving? Kijk dan bij de meest gestelde vragen.

Vindt u het antwoord op uw vraag niet op deze site? Stel uw vraag dan via het contactformulier. Of bel ons op (053) 488 11 22 (keuze 9). We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.

Wijziging doorgeven?

Wilt u uw persoonsgegevens wijzigen, zoals uw adres, uw gezinssamenstelling of wilt u iemand meeverzekeren?

Geeft u dit eenvoudig digitaal door. Maakt u via mijn.ardanta.nl een account aan. Daar ziet u ook hoe u bent verzekerd.

U kunt uw wijziging ook via het formulier doorgeven.

 

 

Praktische gids

We geven u inzicht en maken u bewust van praktische zaken rond overlijden. En we helpen u met het praten en nadenken over overlijden. Dat geeft rust & ruimte.

In onze digitale praktische gids vindt u hoe we u helpen.

Meest gestelde vragen over Ardanta
Wie is Ardanta en hoe helpen zij mij?

Ardanta bestaat sinds 1965 en is de uitvaartverzekeraar van ASR Levensverzekering N.V. Vanuit Enschede staan 140 medewerkers voor u klaar om u verder te helpen. Ardanta heeft ruim 3,5 miljoen klanten en hiermee zijn we de grootste uitvaartverzekeraar van Nederland.

We vinden het belangrijk om u overzicht te geven, zodat u zelf een bewuste keuze kunt maken rond overlijden. En we zijn ervan overtuigd dat het belangrijk is om hierover te praten, samen met familie en vrienden. Het is belangrijk, omdat dit rust & ruimte geeft voor uzelf en uw omgeving. Dit doen we op een simpele en nuchtere wijze.

Ardanta is een praktische gids. Natuurlijk verzekeren we de uitvaart ook. Dat spreekt voor zich, maar we willen u of uw nabestaanden vooral helpen. Met alle praktische zaken rond overlijden. We helpen met het in kaart brengen van uw persoonlijke wensen. Veel is vooraf al te regelen en daarbij helpen we u.

Kijkt u ook nog de welkomstboodschap van Guido Horst.

NIVO uitvaartverzekering is in 2016 al overgenomen door ASR Levensverzekering N.V. Waarom gaat Ardanta de uitvaartverzekeringen nu pas beheren?

Voordat de verzekeringen van NIVO in beheer bij Ardanta konden komen, zijn er veel voorbereidende werkzaamheden geweest. Het administratiesysteem van Ardanta is anders dan bij NIVO. Daarnaast is de klantcommunicatie getoetst. 

Wat zijn de voordelen van Mijn Ardanta?

Als u inlogt op Mijn Ardanta, dan kunt u inzien hoe u bent verzekerd. Ook kunt u de volgende zaken regelen en inzien.
* Een geboorte doorgeven
* Een wijziging doorgeven
* Inzicht krijgen in uw actuele betaaloverzicht
* Uw uitvaartwensenlijst opstellen
* Betalen via IDeal

Ik wil als oud-klant van NIVO een account aanmaken voor Mijn Ardanta. Waarom lukt dit niet?

Gebruikt u wel het nieuwe polisnummer van Ardanta? Als u het oude polisnummer van NIVO gebruikt, dan werkt het niet. Ook moet het nieuwe Ardanta-polisnummer en de geboortedatum met elkaar overeenkomen. Gebruikt u bijvoorbeeld het polisnummer van uw partner en uw geboortedatum, dan vindt het systeem geen match. Lukt het nog niet? Neemt u dan contact op met ons (053) 488 11 22.

Welk nummer moet ik bellen als er iemand overlijdt?

0800 33 33 000 (dag en nacht bereikbaar, 7 dagen in de week)

Bent u in het buitenland? Belt u dan dit nummer: +31 53 4 34 34 34. 

Meest gestelde vragen over de brief
Welke informatie ontvang ik als klant van NIVO?

Is uw adres bekend? Dan ontvangt u van Ardanta een welkomstbrief. Daarnaast ontvangt u de volgende informatie:

  • Hoe u bent verzekerd. Deze informatie leest u in de bijlage.
  • Betaalt u de koopsom in gedeeltes? Dan ontvangt u bij de brief de polis en de polisvoorwaarden. 
  • Heeft u meerdere contracten? Dan ontvangt u per contract informatie in een aparte envelop.
  • Een flyer van Ardanta waarop vijf vragen staan. Deze kunt u beantwoorden en bewaren bij uw belangrijke polispapieren.
Het verzekerde bedrag op de bijlage is hoger dan op mijn oorspronkelijke polis staat. Hoe kan dat?

Het verzekerde bedrag kan hoger zijn door eventuele indexering. In de polisvoorwaarden leest u of indexering voor u van toepassing is.

Het verzekerde bedrag dat op de bijlage staat, is het bedrag dat wordt uitgekeerd bij overlijden.

Ik heb nog geen brief ontvangen. Hoe kan dat?

De welkomstbrieven worden in fases verzonden. Op deze manier kunnen we alle klanten goed blijven helpen. Wilt u de brief zo snel mogelijk ontvangen? Geeft u dit dan bij ons aan via het contactformulier. Dan kunnen wij hier prioriteit aan geven.

Mijn gegevens staan niet juist in de welkomstbrief en bijlage. Wat moet ik doen?

Geeft u wijzigingen eenvoudig door via Mijn Ardanta. De wijzigingen worden dan automatisch doorgevoerd. Wilt u uw wijzigingen doorgeven via het wijzigingsformulier? Dan is dat ook mogelijk. Deze wijzigingen worden dan zo snel mogelijk doorgevoerd.

Waarom zijn de polisnummers veranderd?

Het administratiesysteem van Ardanta is anders. Hierdoor kunnen we de nummers niet overnemen. Het nieuwe polisnummer staat op het verzekeringsoverzicht die u bij de brief ontvangt.

Ik zie dat ik nog verzekeringnemer ben van mijn ex-partner of van mijn volwassen kind. Wat kan ik doen?

Hiervoor kunt u een overdrachtsformulier invullen. Gaat u naar ardanta.nl/overdracht.

Meest gestelde vragen over uw verzekering
Ik wil graag een kopie polis. Is dat mogelijk?

Wilt u een kopie polis, omdat u wilt weten hoe u bent verzekerd? Dan heeft u voldoende aan het verzekeringsoverzicht dat u bij de brief ontving. Op dit overzicht staat de waarde van uw verzekering inclusief eventuele verhogingen, zoals b.v. winstdeling of indexering. Bewaart u dit verzekeringsoverzicht goed.

Op de kopie polis staat namelijk alleen het oorspronkelijk verzekerd bedrag. Dus exclusief eventuele verhogingen.

Wilt u toch een kopie polis ontvangen? Geeft u dit dan aan via het contactformulier.

Ik twijfel of ik wel voldoende ben verzekerd. Hoe weet ik dat zeker?

Als u twijfelt, neem dan contact op met uw verzekeringsadviseur. De gegevens staan in de brief die u van ons ontvangt.

Heeft u geen adviseur? Dan kunt u contact opnemen met ons via het het contactformulier. of (053) 488 11 22 (keuze 4). Dan wordt er een afspraak met u gepland.

Onze adviseur helpt u graag verder. Wilt u (eerst) zelf een check doen? Gaat u dan naar de tool Bereken uitvaart.

Ik had een polis bij NIVO in bewaring gesteld. Weet ik zeker dat het bedrag door Ardanta wordt uitgekeerd na overlijden?

Ja, als u een polis in bewaring heeft gesteld en u heeft de verzekering niet afgekocht of premievrij gemaakt dan keren wij het bedrag in bewaring uit na overlijden. Wij hebben deze gegevens van NIVO ontvangen. U hoeft hier niets voor te doen. 

Ik heb een UZET- of Contura-polis. Welke uitvaartverzorgers zijn hierbij aangesloten?

De UZET- of Contura-polis geeft recht op de verzorging van een begrafenis of crematie door een vestiging van Uitvaart Zorgcentra Nederland (UZN). Onderstaande uitvaartverzorgers/uitvaartzorgcentra maken deel uit van, of zijn aangesloten bij, UZN. U vindt de naam van de uitvaartverzorger ook op het overzicht dat wij u hebben toegestuurd. Als u Ardanta bij een overlijden belt, dan schakelen we de betreffende uitvaartverzorger in.

Uitvaartcentrum Haarlem
Parklaan 36
2011 KW Haarlem 
Tel. 023 – 532 87 50
www.uitvaartcentrumhaarlem.nl
Uitvaartzorgcentrum Zandvoort
Tollensstraat 672041 PR Zandvoort 
Tel. 023 – 571 32 78
www.uitvaartzorgcentrumzandvoort.nl

Uitvaartcentrum Zuid
Fred. Roeskestraat 91
1076 EC Amsterdam 
Tel. 020 – 646 06 06 
www.uitvaartcentrumzuid.nl

Uitvaartcentrum Finnema
Zwarteweg 108
1431 VM Aalsmeer 
Tel. 0297 – 325 865 
www.uitvaartcentrumfinnema.nl


Uitvaartcentrum Finnema/Aula
De Ronde Venen
Ringdijk 4
3648 EB Wilnis 
Tel. 0297 – 287 100 
www.uitvaartcentrumfinnema.nl

Uitvaart Zorgcentrum van der Kraan 
Uitvaartcentrum De Palm
Palmentuin 73
3078 KJ Rotterdam 
Tel. 010 – 479 54 88 
www.uzk.nl

Rouwcentrum De Meidoorn
Meidoornsingel 50
3053 BS Rotterdam 
Tel. 010 – 418 23 33 
www.hess.nl

Uitvaart Zorgcentra Hess
Reigerlaan 195
2903 LG Capelle a/d IJssel
Tel. 010 – 418 23 33 
www.hess.nl

Rouwcentrum Overschie
Hoornsingel 10
3042 NL Rotterdam
Tel. 010 – 418 23 33

Uitvaart Zorgcentrum Leiden
Lange Mare 69
2312 GR Leiden 
Tel. 071 – 513 69 49 
www.uzleiden.nl


Uitvaartcentrum J. Henning
Bautersemstraat 1
2518 PC Den Haag 
Tel. 070 – 345 48 10 
www.henning-uitvaart.nl


Uitvaartverzorging H. Agterberg
Wolter Heukelslaan 50
3581 ST Utrecht 
Tel. 030 – 251 09 82
www.agterberg.nl

Uitvaartverzorging UVZ Amersfoort
Kerklaan 2a
3828 EB Hoogland/Amersfoort
Tel. 033 – 464 80 08 
www.uitvaartverzorginguvz.nl


Uitvaartverzorging Meenhuis
Rouwcentrum De Uytvaert
Welgelegen 1a
3181 DV Rozenburg 
Tel. 0181 - 21 44 24 
www.meenhuis.nl

Uitvaart Zorgcentra Zeeland
Uitvaartcentrum Overtoom/Groen
Van Dishoeckstraat 620
4382 XW Vlissingen
Tel. 0118 - 413 417 
www.uzzl.nl

Uitvaartcentrum H. Jobse
Bachweg 2
4337 XD Middelburg 
Tel. 0118 – 462 205
www.hjobse-uitvaart.nl

Uitvaartverzorging Kramer
Weg langs de Begraafplaatsen 3
6815 AZ Arnhem 
Tel. 026 – 442 31 02 
www.uitvaartverzorgingkramer.nl

Rouwcentrum Velp
Zuider Parallelweg 16
6882 AD Velp
Tel. 026 – 442 31 02
www.uitvaartverzorgingkramer.nl/velp
Rouwcentrum Westervoort
Hamersestraat 23
6931 EV Westervoort
Tel. 026 – 442 31 02
www.uitvaartverzorgingkramer.nl/westervoort
Afscheidshuys Apeldoorn
Soerenseweg 71
7314 JE Apeldoorn
Tel. 055 - 206 99 99
www.afscheidshuysapeldoorn.nl

Uitvaart Zorgcentrum IJmuiden
Dokweg 39
1976 CA IJmuiden
Tel 0255 - 511 190
www.uitvaartcentrumhaarlem.nl

 

 

Ook wordt bij UZET-polissen samengewerkt met:

  • Peemen Uitvaartzorg in Oosterhout
  • De Ridder Uitvaartverzorging in Axel
  • Van den Hout Uitvaartverzorging in Nuth
Meest gestelde vragen over de premiebetaling
Ik maak via internetbankieren mijn premie over. En ik ontvang een acceptgiro van Ardanta. Wat moet ik met deze acceptgiro doen?

U kunt deze acceptgiro vernietigen. Wilt u in de toekomst geen acceptgiro meer van ons ontvangen? Wilt u dit dan aan ons doorgeven? Gaat u dan naar Mijn Ardanta. Hier kunt u het zelf wijzigen.

Ik heb al premie vooruitbetaald aan NIVO. Hoe gaat Ardanta dit verrekenen na 1 oktober 2017?

Wij hebben de premies, die u al heeft betaald, ontvangen van NIVO. Wij sturen u een acceptgiro of incasseren op het moment dat u weer premie aan ons moet betalen. U hoeft verder niets te doen.

Ik betaal de koopsom in gedeeltes. Hoe kan ik de koopsom in één keer betalen, zodat ik direct ben verzekerd?

Betaalt u de koopsom in gedeeltes en wilt u direct verzekerd zijn? Dan kunt u de koopsom in één keer betalen. U kunt het bedrag overmaken op rekening NL86ABNA0936430222 ten name van Ardanta. 

Geef hierbij ook uw Ardanta-contractnummer door.

Als wij het bedrag hebben ontvangen, dan ontvangt u de definitieve polis.

Ik heb mijn koopsom voor een gedeelte betaald met een polis die ik bij een andere verzekeraar had. Weet Ardanta dit wel?

Ja, als u de koopsom op deze manier heeft betaald, dan weten wij dat. NIVO heeft alle noodzakelijke gegevens aan ons doorgegeven. U hoeft hier niets voor te doen.

Ons bezoekadres is:

De Ruyterlaan 8 in Enschede

Navigeer naar ons toe