Let op: onze privacyverklaring is aangepast.   Bekijk hier onze vernieuwde privacyverklaring   

Welkom bij Ardanta

Wat fijn dat u klant bent bij Ardanta. Misschien bent u door onze brief verrast, omdat de verzekering door de jaren heen aan uw aandacht is ontsnapt. Dat begrijpen we. Daarom vindt u op deze pagina meer informatie over ons en over de uitvaartverzekering. Wat kunnen wij voor u betekenen? 

Mijn Ardanta

Hier kunt u een persoonlijk account aanmaken. Het polisnummer vindt u terug in de brief.

Controleer of uw gegevens nog juist zijn, check welke polissen u heeft of leg uw wensen vast.

Oude polis

Ardanta heeft veel uitvaartverzekeringen overgenomen van andere maatschappijen. Hierdoor kan het zijn dat Ardanta u niet bekend voorkomt.

Check hier van welke maatschappijen Ardanta de uitvaartverzekeringen heeft overgenomen. We helpen u graag verder.

Inzicht in uw verzekering?

Zoals u leest in de brief zijn de verzekerde bedragen niet voldoende om een uitvaart te betalen. Bent u ergens anders goed verzekerd of heeft u geen uitvaartverzekering nodig? Dan hoeft u niets te doen.

Als u hulp wilt om inzicht te krijgen, maakt u dan een afspraak. 

 

 

Ardanta is een van de grootste uitvaartverzekeraars van Nederland en onderdeel van ASR Levensverzekering N.V. Wij zijn sinds 1965 gespecialiseerd in uitvaartverzekeringen. Inmiddels hebben we bijna 4 miljoen verzekerde klanten. In deze video stelt Guido Horst, directeur van Ardanta, ons aan u voor. Kent u ons al? Dan is het misschien prettig om te weten waar wij voor staan en hoe wij u kunnen helpen. Veel kijkplezier.

Meest gestelde vragen
Hoe komt Ardanta aan mijn gegevens?

Hebben wij uw uitvaartverzekering overgenomen? Dan ontvingen wij uw gegevens van de maatschappij waar u was verzekerd.
Check hier van welke maatschappijen Ardanta de uitvaartverzekeringen heeft overgenomen.

Daarnaast wordt een uitvaartverzekering vaak bij de geboorte door ouders of verzorgers afgesloten voor de kinderen. We merken dat de uitvaartverzekering door de jaren heen vaak wordt vergeten, maar omdat u klant bent bij Ardanta hebben we u kunnen vinden aan de hand van uw verouderde gegevens in ons administratiesysteem. In het filmpje 'Waarom ontvang ik mail van Ardanta' hoort u hierover meer.

Wie heeft deze polis afgesloten?

In veel situaties is de polis in de vroege jeugd van de verzekerde is afgesloten. Vaak door de ouders of verzorgers. Hierdoor is het mogelijk dat u niet op de hoogte bent van deze verzekering.

Hoe is het verzekerd bedrag bepaald?

Bij het afsluiten van de verzekering is aangegeven welk bedrag er verzekerd moest worden. In het verleden lagen die bedragen veel lager dan op dit moment nodig is om de uitvaart te betalen. Omdat uw verzekerde bedrag niet door u is verhoogd, is het al die jaren hetzelfde gebleven. Als de verzekering premievrij is gemaakt, dan heeft dit ook invloed gehad op de hoogte van het verzekerde bedrag.

Bij welke maatschappij is de polis gesloten?

Door de jaren heen heeft Ardanta veel verzekeringen overgenomen van andere maatschappijen. Hierdoor is het mogelijk dat dit ook voor uw verzekering geldt. U kunt hier bekijken welke uitvaartmaatschappijen in het verleden zijn overgenomen door Ardanta. 

Waarom heb ik hier niet eerder van gehoord?

Een uitvaartverzekering wordt vaak bij de geboorte door de ouders of verzorgers afgesloten voor de kinderen. Door overnames,
verhuizingen en het verstrijken van de tijd verliezen verzekeraar en verzekeringnemer elkaar soms uit het oog. Tegenwoordig hebben we gelukkig meer digitale mogelijkheden om te achterhalen welke verzekerde bij welke polis hoort. Vandaar dat we nu zeker weten dat u klant bent.

Waar kan ik de details van deze uitvaartverzekering bekijken?

Dat kan op Mijn Ardanta. Op uw persoonlijke pagina kunt u ook wijzigingen doorvoeren of uw wensen voor de uitvaart vastleggen. Meldt u zich aan bij Mijn Ardanta? Dan kunnen wij u in de toekomst digitaal op de hoogte houden.

Wordt er verder iets van mij verwacht?

We raden u aan om de brief en de bijlage die u per post heeft ontvangen, te bewaren bij uw belangrijke papieren. En om uw nabestaanden over deze verzekering te informeren.

Wat kost een uitvaart in mijn regio?

Wij hebben een handige tool waar u, door middel van een paar simpele vragen, een goede inschatting krijgt over de kosten van uw uitvaart.

Wat als ik niet voldoende verzekerd ben?

Wanneer het verzekerde bedrag niet overeenkomt met de kosten van een uitvaart spreken we van onderverzekering. 

Dat hoeft geen probleem te zijn wanneer u ergens anders nog een uitvaartverzekering heeft. Of zelf voldoende (spaar)geld bezit om de kosten aan te vullen.

Wilt u weten wat de kosten zijn van uw uitvaart of wilt u het verzekerde bedrag verhogen?
Klik dan hier. Door het beantwoorden van een aantal eenvoudige vragen, weet u of u voldoende verzekerd bent en of u eventueel uw verzekerde bedrag wilt verhogen. Natuurlijk kunt u ook altijd contact opnemen met uw adviseur of met ons.

Ons bezoekadres is:

De Ruyterlaan 8 in Enschede

Navigeer naar ons toe