Let op: onze privacyverklaring is aangepast.   Bekijk hier onze vernieuwde privacyverklaring   

Polis overdragen?

Bent u verzekeringnemer en wilt u een polis overdragen? Dat is mogelijk. U kunt dit bijvoorbeeld regelen als uw kind oud genoeg is om de verzekering op zijn eigen naam te hebben. Of gaat u scheiden? En wilt u dat de verzekering van uw ex-partner op zijn of haar naam komt te staan. U leest hier hoe u dit aan ons doorgeeft.

 

Formulier invullen

Via onderstaande knop kunt u het overdrachtsformulier eenvoudig downloaden en invullen.

Betaalt u nog premie? Laat de nieuwe verzekeringnemer dan ook de machtiging invullen en ondertekenen. Dit is niet nodig als u geen premie meer betaalt. 

Formulier terugsturen

Maak een foto van het ingevulde formulier en stuur het ingevulde en ondertekende formulier terug via info@ardanta.nl. 

Vergeet niet de verplichte documenten mee te sturen, zoals een kopie bankafschrift en de identiteitsbewijzen.

Deel het leven

Bij Ardanta ervaren we dagelijks hoe belangrijk het is om je dierbaren goed te kennen. Dat helpt op de belangrijke momenten in het leven. Zoals bij het nemen van afscheid. Het begin van een goed gesprek is vaak een simpele vraag. Met behulp van onze 100 levensvragen kunt u een inspirerend gesprek aan gaan.  

Meest gestelde vragen
Verandert de polis als ik deze overdraag?

Nee, de polis verandert dan niet. De polisvoorwaarden, premie en uitkering bij overlijden blijven hetzelfde.

De polis is lang geleden afgesloten. Ik twijfel of de polis die ik wil overdragen nog wel past bij de financiële situatie en de wensen. Wat kan ik doen?

De nieuwe verzekeringnemer kan altijd contact met de verzekeringsadviseur of met ons contact opnemen. Dan gaan we inventariseren of de verzekering nog past bij de financiële situatie en de wensen. Link naar contactformulier.

Ik wil zeker weten dat ik de formulieren goed invul. Wie kan ik bellen of mailen?

U kunt altijd contact met ons opnemen via het contactformulier. Of belt u naar (053) 488 11 22. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.

Mijn vraag staat er niet bij. Hoe kan ik mijn vraag stellen?

Staat uw vraag er niet bij? Dan helpen we u graag verder via mail of telefonisch. Gaat u naar het contactformulier. Of op telefoonnummer (053) 488 11 22, zijn we van maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar.

Waarom moeten er twee handtekeningen op staan?

Zowel de oude als de nieuwe verzekeringnemer moet akkoord gaan met het overdragen van de polis(sen). Dit omdat alle rechten en plichten worden overgedragen.

Welke stukken hebben wij nodig om een overdracht te kunnen verwerken?

Dit kunt u vinden op het overdrachtsformulier:

  • Het door beide partijen getekende overdrachtsformulier
  • Kopie legitimatiebewijs van de oude en nieuwe verzekeringnemer
  • Een kopie rekeningafschrift van de nieuwe verzekeringnemer
Waarom moet er een rekeningafschrift aangeleverd worden?

Zo kunnen wij vaststellen en controleren dat de gegevens horen bij de persoon die de polis overneemt. Wij moeten naast identificeren ook kunnen verifiëren dat dit klopt. U mag op het rekeningafschrift alle transacties en saldo’s doorstrepen.

Ons bezoekadres is:

De Ruyterlaan 8 in Enschede

Navigeer naar ons toe