Let op: onze privacyverklaring is aangepast.   Bekijk hier onze vernieuwde privacyverklaring   

Polis overdragen?

Bent u verzekeringnemer en wilt u een polis overdragen? Dat is mogelijk. U kunt dit bijvoorbeeld regelen als uw kind oud genoeg is om de verzekering op zijn eigen naam te hebben. Of gaat u scheiden? En wilt u dat de verzekering van uw ex-partner op zijn of haar naam komt te staan. U leest op deze pagina hoe u dit kunt regelen.

 

Formulier invullen

Via onderstaande knop kunt u het overdrachtsformulier eenvoudig downloaden en invullen.

Betaalt u nog premie? Laat de nieuwe verzekeringnemer dan ook de machtiging invullen en ondertekenen.Dit is niet nodig als u geen premie meer betaalt.

Formulier terugsturen

Maak een foto van het ingevulde formulier en stuur het ondertekende formulier naar info@ardanta.nl.

Vergeet niet de verplichte documenten mee te sturen, zoals kopie bankpas en de identiteitsbewijzen.

Ardanta geeft Antwoord

In Ardanta geeft Antwoord beantwoorden wij vragen van onze klanten. Dat doen we graag, want dat geeft voor iedereen duidelijkheid en nieuwe inzichten. En alleen dan kunt u een bewuste keuze rond uitvaart en verzekering maken.

Meest gestelde vragen
Verandert de polis als ik deze overdraag?

Nee, de polis verandert dan niet. De polisvoorwaarden, premie en uitkering bij overlijden blijven hetzelfde.

Ik wil mijn polis overdragen. Kan dit nog gevolgen hebben?

Ja, het overdragen van een polis aan een bloed- of aanverwant in de dalende lijn kan gevolgen hebben voor de schenkbelasting. Heeft u hierover een vraag? Neem dan contact op met uw belastingadviseur of met de Belastingdienst.

De polis is lang geleden afgesloten. Ik twijfel of de polis die ik wil overdragen nog wel past bij de financiële situatie en de wensen. Wat kan ik doen?

De nieuwe verzekeringnemer kan altijd contact met de verzekeringsadviseur of met ons contact opnemen. Dan gaan we inventariseren of de verzekering nog past bij de financiële situatie en de wensen. Link naar contactformulier.

Ik wil zeker weten dat ik de formulieren goed invul. Wie kan ik bellen of mailen?

U kunt altijd contact met ons opnemen via het contactformulier. Of belt u naar (053) 488 11 22. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur.

Mijn vraag staat er niet bij. Hoe kan ik mijn vraag stellen?

Als uw vraag niet bij de meest gestelde vragen staat, neemt u dan contact met ons op via de chat of bel met onze Klantenservice (053) 488 11 22.

Waarom moeten er twee handtekeningen op staan?

Zowel de oude als de nieuwe verzekeringnemer moet akkoord gaan met het overdragen van de polis(sen). Dit omdat alle rechten en plichten worden overgedragen.

Welke stukken hebben wij nodig om een overdracht te kunnen verwerken?

Dit kunt u vinden op het overdrachtsformulier:

  • Het door beide partijen getekende overdrachtsformulier
  • Kopie legitimatiebewijs van de oude en nieuwe verzekeringnemer
  • Een kopie rekeningafschrift van de nieuwe verzekeringnemer
Waarom moet er een rekeningafschrift aangeleverd worden?

Zo kunnen wij vaststellen en controleren dat de gegevens horen bij de persoon die de polis overneemt. Wij moeten naast identificeren ook kunnen verifiëren dat dit klopt. U mag op het rekeningafschrift alle transacties en saldo’s doorstrepen.

Ons bezoekadres is:

De Ruyterlaan 8 in Enschede

Navigeer naar ons toe